Sjukt .. på fem dagar har det inte hänt SQUAT !! Och idag ska alla höra av sig. Väldigt uppfriskande må jag säga. Innan jag går vidare in på det ska jag visa lite där jag bor. Vi börjar med mitt rum.

Vi börjar med det finaste, mitt fönster !

Bild

Bild

Min uuuursköna säng .. =P

Bild

Regnar dock alltid i den här förbaskade staden och luften är sjukt tung och fuktig så vad man än gör med håret känns det som man har en våt golvmopp på huvet. Men jag gör mitt bästa att få det någorlunda snyggt i alla fall ..

Bild

Aaanyways .. Jag tog tuben vid ett idag mot Stonebridge Park (svider lite varje gång jag lägger mitt Oyster Card på läsaren) och ser Wembley Arena från stationen medan jag väntar på att Nige ska komma och hämta mig. Adixtion har nu alltså både kontor och studio i samma byggnad, vilket iof är bra men Covent Garden ligger närmre … =P Fick lalla in i studion och hälsa på två producenter, Edouard & Xzike (minns inte hans namn..). Där fick de höra på lite låtar och – som de flesta andra – blir de helt sålda på Piece of me. Drar mig lite i håret över att jag inte spelade in typ tre låtar med Ben på en gång !!! En räcker inte. Den ska vi i alla fall jobba vidare med och så får en annan producent ta tag i resten av låtarna som behöver mer slip. Men det är så, hade jag haft tre till i Piece of me style hade de säkert slängt in mig i studion ögona böj. Den kommer i alla fall bli något i form av en promo låt. Bara att hotta upp den lite.

Det var ett bra första möte och jag tror att detta samarbete kommer att löna sig. Yay !! Satte mig på ett café efteråt och började söka runt lite efter jobb och har fått ett par svar. Lite frilans och klubb-jobb.

Mycket effektiv dag må jag säga. Och regnig, sa jag att det regnar mycket i London..?

Imorgon ska jag träffa Erris, nice att få tjöta lite !!

x

 

 

 

