Sitter nu på båten som lagt till vid hamnen i Zeebrugge i Belgien. Båten far igen vid 19 ikväll och första giget går av stapeln 20.30. Vi kör 3×45 minuter.

 Igår var vår första kväll !

Vi kom på båten in genom garaget och fick våra hytter. Jag fick en klen ursäkt till hytt så får låna Yvan’s dusch så jag slipper hänga mig över toan … men sängen var skön och slipper the wake up call som alla passagerare får. Jag sover alltså i Crew Deck.

Klockan 16.00 var det alltså dags att sound checka. Det enda vi har är mickar, mixer och en gitarr så var egentligen inte mycket att rigga vilket var skönt.

Första setet började 20:30 efter att vi käkat och bytt om. Det var en rätt redig publik som samlades när Yvan öppnade med sin Michael Jackson tribute. Kändes som att jag kom ut och förstörde stämningen men när vi började sjunga på More Than Words fick vi lite allsång.

Det gick upp och ned. Eftersom jag och Yvan träffades i förrgår första gången så hade vi inte mycket material som båda kunde, kanske 1/4 fick vi improvisera, vilket var stört kul. Men jag är perfektionist när det kommer till musik så jag diggade inte det riktigt. Så idag blir det till att repa in mer material så vi har mer att gå på.

Några låtar jag ska köra idag är:

Man, I feel like a woman

Rolling in the deep

Redneck Woman

Black velvet

De låtar som var populärast igår var Country Roads, You’re the one that I want, Living on a prayer (jävlar vad drag det blev) och Somebody that I used to know (min insats fick grym respons vilket jag gillar).

Det är en enorm känsla när folk dansar med och framför allt mimar med. Om ni nånin har åkt på ett kryssningsfartyg så är det oftast disco och trall vänliga låtar folk vill höra framåt kvällen så är bara att tuta och köra på dom låtar som man tror flest människor kan.

My crappy cabin

Bild

Bild

BildBildBild

Now I’m on the boat which is now ported in Zeebrugge Belgium. The boat takes off again at seven tonight and the first gig will take place 20.30. We run 3×45 minutes.

Yesterday was our first night!

We got on the boat in through the garage and got our cabins. I got a feeble apology of a cabin so I will have to borrow Yvan’s shower so I don’t have to hang my head over the loo … but the bed was comfortable and I don’t have to hear the wake-up call that all passengers receive since I sleep on Crew Deck.

At 16:00 it was time to sound check. All we have are microphones, mixers, and a guitar so is was not really much to rig which was nice.

The first set started 20:30 after we had eaten and changed. It was a good crowd with kids, oldies and Scottish guys when Yvan opened with his Michael Jackson tribute. It kinda felt like I came out and ruined the mood but when we started singing More Than Words, we got a little sing-along. It went up and down. Since I and Yvan met only the day before for the first time so we did not have much material, we kind of had to improvise a bit which was rather fun. But I’m a perfectionist when it comes to music so today we will rehearse more material so we have more to go on.

The songs that were popular yesterday were Country Roads, You’re the One That I Want, Living on a Prayer (damn what a hit that was) and Somebody That I used to know (my voice received great response).It’s a tremendous feeling when people are dancing along and especially sings with me.

