Etiketter

, ,

Bild

Yep, nya livet har börjat.

Nu är det slut med att ligga på latsidan när det kommer till min hälsa. Nu har jag bestämt mig för att komma i form, på riktigt.

Dagen började med ett ynkligt päron för jag suger på att äta frukost tidigt, men jag stack iväg på Pilates på morgonen. Tränar jag morgon, ser jag till att käka något litet innan (beror på pass) och sedan lite mer ordentligt efteråt.

Pilates en timme

Hem och göra havregryn blandat till en gröt tillsammans med mandelmjölk. Topping har jag kanel, jordgubbar, sista av honungen och linfrön.

Sen bar det av och jobba några timmar på Starbucks där jag tvingade i mig en hopp grönt te.. När jag tränar blir jag så sjukt hungrig, hela tiden, så det är bra att käka i alla fall fem gånger om dagen. Tre lite större mål och två små. De två små består av mandlar, frukt och smoothie.

Till lunch blev det kycklingbröst stekt i olivolja (stek inte på för varm värme när du använder olivolja), broccoli, gurka, paprika, halv avokado och två stekta ägg (ni kommer märka att ägg är min favorit).

Jobbade hemma ett par timmar efter det och bar sedan ut (två timmar efter maten) på en 5 km jogging runda i Hyde Park. Saknar skogen lite, eftersom här håller jag på snubbla över duvor, ankor och ekorrar hela tiden .. Men rätt fint är det att springa vid ån.

Strosade runt i min nyvunna favorit butik ett par stenkast från min port. En hälsobutik som säljer både Agave Sirap och Fisk Olja – som jag har letat !!!

Väl hemkommen vart det en smoothie på frysta bär, lite honungsmelon, päron, mandelmjölk och kanel. Nu står jag mig till middagen som kommer att bli en soppa på morot, palsternacka, potatis, lök, chili och purjo. Får se hur lyckat det blir !

