Idag klockan 12:15 var jag vid puben White Horse som ligger nära där jag bor, för att gå på intervju. Såg att de sökte folk så mailade och samma dag ringde dem. Det är en mysig pub med stort utbud på både mat och dryck .. och anställda. Det stod säkert sju stycken bakom disken.. Typ fler anställda än gäster. Men under intervjun verkade det som att de ville ha två anställa till. Heltid. Verkar vara ett grymt jobb om det är det man siktar på. Att vara här och jobba. Mitt mål är att jobba, net worka och jobba med musik. Att ha ett heltidsjobb nära där jag bor är att skaffa sig ett liv utanför det jag tänkt mig. Då blir jobbet jag har här, mitt liv. Visst kan jag nån dag i veckan åka till studion eller jobba på klubben eller vad det nu är jag gör, men i stort sett all min energi skulle gå till detta jobb. Och de vill att man är där minst i ett halvår. Antingen tackar jag ja och har en stadig inkomst och får landa och efter ett halvår när jag är mer etablerad, slå mig fri. De har även små rum man kan bo i asbilligt. Vi får se.
Bild
Efter intervjun gick jag till parken och träffade Mia som låg och solade. Vi tog ett par timmar under stekande sol innan vi gick och fyllde på våra kontaktkort och handlade.
Ikväll ska jag äta middag med tjejerna på Movida. Ska bli kul.
När jag låg och solade i parken flög det förbi plan var och varannan minut. Jag lät mig minnas att jag brukade ligga och stirra på flygplan som yngre och fantisera om att jag var på väg någonstans. Under dessa två veckor som jag mest gått som i trans har jag liksom glömt att det största steget är taget. Nu är jag här och har påbörjat ett nytt liv.
Som Kelly säger ”I spread my wings and I learn how to fly, I’ll do what it takes until I touch the sky. Make a wish, take a chance, make a change. And Breakaway